maanantai 21. tammikuuta 2013

Mallanmakeat.

Ilmajoella sijaitseva Mallanmakeat on Nunnun tuotteiden tuorein jälleenmyyjä. Puodin hempeään tunnelmaan voi tutustua blogissa ja facebookissa. Nettikauppa on jo auki, ja puoti viettää avajaisiaan torstaina 24.1. klo. 10-18 osoitteessa Asematie 18.

Mallanmakeat nettikauppaan pääset tästä.

www.mallanmakeat.fi
vaniljaapuodilla.blogspot.fi
www.facebook.com/Mallanmakeat

keskiviikko 2. tammikuuta 2013

Tammikuussa.

Mitä käsityöläinen tekee tammikuussa joulusesongin ja lomailun jälkeen:

Perkaa laukut
Kaikki joulukuun aikana mukana pyörineet laukut sisältävät ihmeellistä irtaimistoa. Varsinkin kun myyntitapahtumia ja työskentelypaikkoja on ollut useita. Hintalappuja, teippiä, välipalapatukoita, lankarullia, ananassäilyke(?), kryptisiä muistilappuja joista loman jälkeen ei tajua enää mitään ja erinäisiä työssä tarvittavia teräaseita.

Siivoaa työtilaa
Työtila on jopa kaoottisempi kuin laukkujen sisältö. Kaikki on kiireessä jätetty siihen missä on ollut tilaa. Myös laukkujen sisältö pitäisi saada sisällytettyä siistiin työtilaan. Kryptisiä muistilappuja löytyy täältäkin. Siivotessa löytyy ne tavarat joita joulukuussa on etsitty kissojen ja koirien kanssa. Siisteys työtilassa on kausittaista.

Miettii hinnoitteluaan
Arvonlisävero nousi 23 prosentista 24 prosenttiin vuoden alusta. Tässä vaiheessa vaikuttaa siltä että Nunnun tuotteiden hinnat eivät ainakaan toistaiseksi nouse. Katsotaan muuttuuko tilanne myöhemmin.

Suunnittelee uutta
Luonnoksia, kaavoja, protoja, laskelmia, kangas- ja värinäytteitä on ympäriinsä hallittuna ja hallitsemattomana kokonaisuutena. Karsisinko nykyistä valikoimaa? Paljonko uutta otan valikoimaan? Mitä aion oikeasti tehdä vuoden aikana?

Aikatauluttaa
Kalenteri näyttää vielä oudon tyhjältä joulukuun merkintöihin verrattuna. Hiljalleen saa suunniteltua jonkinlaista runkoa koko vuodelle. Yllätyksiä tulee kuitenkin aina. Yhden puhelun perusteella koko runko pistettiin taas uusiksi.

"Harrastaa"
Alkuvuoden hiljaisina hetkinä voi tehdä kaikkea mistä loppuvuoden kiireessä vain haaveili. Nyt olen hetken keskittynyt mattoon. Sidoksena suosikki aaltotoimikas. Kuteena lahjoituksena saatu kude ja värjätyt vanhat lakanat. Räsymatto on loistava tapa kerrättää kuluneet tekstiilit hyötykäyttöön. Välillä tulee mietittyä pitäisikö Nunnun tuotteiden valikoimaan suunnitella jotakin kudottua.

Vuodesta opin ainakin sen, että minun pitäisi uskaltaa tehdä vieläkin suurempi tuotevarasto. Varasto olisi joissain vaiheissa lyhentänyt joulukuun työpäiviä, ja mahdollistanut vapaapäiviä. Mutta tänä vuonna ollaan toivottavasti edellistä viisaampia.

tiistai 18. joulukuuta 2012

Kiitos.

Designtorilta.
Kiitos kaikille Designtorilla Pakkahuoneella ja Verkarannan käsityöläisten Joulutorilla käyneille. Tämän vuoden tapahtumat on nyt kierretty Nunnun osalta. Seuraavaksi suunnitellaan jotain uutta ja mahtavaa tuotevalikoimaan.

lauantai 15. joulukuuta 2012

Verkarannassa.

Myyntipöytä koskinäkymällä.
Verkarannan käsityöläisten Joulutori on avoinna vielä tänään ja huomenna klo. 11-17.

keskiviikko 12. joulukuuta 2012

Verkarannan Joulutori.


Nunnun osallistuu Käsi- ja taideteollisuuskeskus Verkarannan käsityöläisten Joulutorille 14.-16.12. Tori on avoinna kaikkina päivinä klo. 11-17. Tervetuloa.

sunnuntai 25. marraskuuta 2012

Nunnun on jälleen mukana Designtorin joulussa muiden Ateljeekatulaisten kanssa.

"Luvassa muotoilua, sisustustuotteita, vaatteita ja asusteita -aarteita joulupaketteihin. Tapahtumapaikkana Tullikamarin Pakkahuoneen ja myös Klubin puoli, jossa herkkusuille kahvila."

Designtorin joulu Facebookissa
designontampere.com

lauantai 17. marraskuuta 2012

HIMMELi pop up -myymälä.

Nunnun tuotteita saatavana Kokkolassa kuukauden ajan HIMMELi pop up -myymälässä kauppakeskus Chydeniassa. Käykäähän tutustumassa. HIMMELi löytyy myös facebookista.